دکتر غلامرضا سلیمانی

دانشیار دانشگاه و فعال در حوزه بازار سرمایه و صنعت بیمه


بازگشایی معاملات روز یکشنبه مورخ 13 تیر ماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران شرکت سرمایه گذاری غدیر برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی  شرکت سرمایه گذاری غدیر در مراسمی نمادین هجدهمین سالروز عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر در بورس اوراق بهادار تهران، به دکتر غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود .

سرمایه گذاری غدیر با سرمایه 46،080 میلیارد ریال و ارزش بازار 88،980 میلیارد ریال جزء 50 شرکت بزرگ بورسی می­ باشد و این مراسم به منظور تقدیر از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و کارکنان آن مجموعه برگزارشد .

یادآوری می شود سهام شرکت در 13 تیرماه سال ۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. در حال حاضر صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با در اختیار داشتن 16.4 درصد از سهام سرمایه گذاری غدیر، بزرگترین سهامدار آن به شمار می­ آید .

 همچنین بیشترین درصد مالکیت سرمایه گذاری غدیر  در سال مالی منتهی به 31/02/95 در شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (50.74 درصد)، فولاد آلیاژی ایران (34.73 درصد)، موتوژن (53.25 درصد)، بین المللی توسعه ساختمان (13.65 درصد)، گسترش نفت و گاز پارسیان (حق تقدم) (17.75 درصد) می باشد .

پس از مراسم نمادین نواختن زنگ معاملات، نشست خبری با اصحاب رسانه مربوط به سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری غدیر در محل سالن کنفرانس بورس تهران برگزار شد و به سوالات خبرنگاران به طور مبسوط پاسخ گفته شد .

در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه دکترغلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر، ضمن تبریک سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران گفت: سرمایه گذاری غدیر به عنوان یک شرکت تاثیر گذار در بازار سرمایه فعالیت می کند و پس از 18 سال که از عرضه سهام این شرکت در بورس تهران می گذرد، بازار سرمایه ایران فعال تر و بزرگ تر از گذشته شده است .

وی از ابتکار بورس تهران در دعوت از ناشران بورسی  تقدیر کرد و افزود: امروز شاهد تلاش همه مدیران بازار سرمایه به خصوص بورس تهران هستیم. زحمات زیادی را متقبل شده اند و ابتکار بورس تهران به منظور دعوت از شرکت های سرمایه گذاری از جمله سرمایه  گذاری غدیر جای تقدیر دارد .

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر از سهامداران این شرکت به دلیل حمایت آنها قدردانی کرد و گفت: بیشتر سهامداران غدیر در طول چندین سال، سهامداری پایدار و مقاوم بوده اند. آنها به شرکت اعتماد دارند و می توانند از سود این شرکت استفاده کنند. همچنین با توجه به ارزش افزوده ای که از طریق افزایش سرمایه ها ایجاد می شود، می توانند ثروت خود را افزایش دهند .

سلیمانی تاکید کرد: داشتن چنین سهامدارانی مسئولیت مدیران سرمایه گذاری غدیر را افزایش می دهد زیرا باید خیلی تلاش کرد تا اعتماد سهامداران را به طور دائم جلب نمود تا آنها همچنان به حفظ سهام خود مبادرت ورزند .

لازم به ذکر است: این مراسم نمادین که در بورس­ های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت­ های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می­ دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند .

بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است .

شایان ذکر است در حال حاضر بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران 50 شرکت بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی