دکتر غلامرضا سلیمانی

دانشیار دانشگاه و فعال در حوزه بازار سرمایه و صنعت بیمه

دکتر غلامرضا سلیمانی امیری چهره سرشناس بازار سهام و مدیرعامل شرکت 3600 میلیارد تومانی غدیر در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی تهران ثبت نام کرد.

دکتر سلیمانی در این مورد اشاره داشت :،بخش خصوصی را تنها راه نجات اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود:در کشور ایران که در دوران گذار به سر می برد و اقتصاد آن به سمت واگذاری بنگاه ها جلو می رود ،تاکنون ظرفیت کار توسط بخش خصوصی به اندازه زیادی وجود نداشته است،حال آن که خود بخش خصوصی باید خیلی از نکات مهم اقتصاد کاملا رقابتی را به دولت دیکته کند و برای این کار وجود تشکل هایی همچنون کانون کارآفرینان توسعه گرا ضروری است تا صدای بخش خصوصی را به دولت برساند و راهی که مملکت از آن باید به سمت اقتصاد رقابتی طی کند را هموار سازد.

این مقام اجرایی در شرکت سرمایه گذاری غدیر خاطر نشان کرد:تا الان دولت به بخش خصوصی راه را نشان می داد،این در حالی است که اگر واقعا ما یک اقتصاد رقابتی می خواهیم داشته باشیم،بخش خصوصی باید به دولت خوراک اطلاعاتی بدهد،در غیر این صورت فقط از دولت نخواهیم که راهی را هموار کند که اقتصاد کشور باز و رقابتی باشد و اساسا این کار در دنیا وظیفه بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه استراتژیک بازار سهام در کشور اشاره کرد و گفت:در اتاق بازرگانی آینده باید کمیسیون بورس فعال شده و خیلی از ریسک های سیستماتیکی که الان بازار سرمایه و سهامداران با آن درگیر هستند باید در پارلمان بخش خصوصی به آن رسیدگی می شد و در واقع از آن جلوگیری می شد.حال آن که در دوره های قبلی اتاق بازرگانی کمتر شاهد پرداخته شدن به اوضاع بازار سهام بودیم تا جایی که در طول یک سال گذشته کمتر شاهد آن بودیم که در اتاق بازرگانی در خصوص سقوط سنگین بورس صحبت و البته چاره اندیشی شود.

مدیرعامل غدیر در پایان ابراز امیدواری کرد با تشکیل کانون کارآفرینان توسعه گرا بخش خصوصی بتواند در مقام هدایت کننده اقتصاد کشور به مسیری باز و کاملا شفاف گام بردارد و حتی در خیلی از تصمیم گیری های مهم کشور از جمله بودجه ریزی سالانه و تدوین قوانین، یاری دهنده دولت و مجموعه کشور باشد.

گفتنی است،غلامرضا سلیمانی امیری مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی و مدیر سابق گروه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از جمله چهره های سرشناس بازار سرمایه است که در بسیاری از تصمیم گیری های بورس تهران طرف مشورت قرار می گیرد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی