دکتر غلامرضا سلیمانی

دانشیار دانشگاه و فعال در حوزه بازار سرمایه و صنعت بیمه

مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری غدیر صبح روز دوشنبه 25 اسفندماه 93 با حضور حداکثری سهامداران خود در سالن همایش های رازی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه  گذاری غدیر ، این شرکت بورسی با سرمایه 3600 میلیارد تومان به مجمع رفت و به ازای هر سهم خود 50 تومان سود نقدی تقسیم کرد. این بدان معناست که امسال تقسیم سود به 1،800 میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته (1،134 میلیارد تومان) نزدیک به 60% رشد نشان میدهد، بعبارت دقیقتر 58،73 درصد.

در این مجمع مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت به صاحبان سهام عنوان کرد: این مجموعه از بیش از 5 میلیون ذیفع مرتبط با صندوق های بیمه اجتماعی و بیش از 82 هزار سهامدار حقیقی برخوردار است.

به گفته وی؛ حدود 86 درصد از سهام غدیر تحت مالکیت صندوق های بازنشستگی قرار دارد.

غلامرضا سلیمانی به کسب رتبه چهارمی از سوی سازمان مدیریت صنعتی در بین 500 شرکت برتر در سال 92 را با 8 پله صعود نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت:‌ بر این اساس ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این شرکت به برترین شرکت سرمایه‌گذاری در بین بنگاه های اقتصادی از منظر سودآوری و ارزش بازار تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به سرمایه سه هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، به تفکیک منابع تامین سرمایه غدیر تا کنون پرداخت و گفت:‌ 44 درصد از سرمایه غدیر از محل آورده نقدی، 21 درصد آن از محل سود انباشته و 35 درصد آن از محل اندوخته سرمایه ای تامین شده است.

وی در این میان تصریح کرد: از یک هزار و 500 میلیارد تومان آورده نقدی، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ‌2 هزار 800 میلیاردتومان سود میان سهامداران خود تقسیم کرده است.

سلیمانی قیمت تمام شده سرمایه‌گذاری غدیر در سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی را 5 هزار و 306 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد:‌ بر مبنای بهای تمام شده حدود 30 درصد و بر مبنای ارزش روز برآوردی حدود 63 درصد سرمایه‌گذاری غدیر در شرکت  های پذیرفته شده در بورس صورت می گیرد.


به گفته این مقام مسوول در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر؛ در سال مالی مورد گزارش در ‌آمد حاصل از سود شرکت  حدود 42 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در این میان رشد سود قبل از کسر مالیات در سال 93 نسبت به 92  حدود 106 درصد رشد داشته است.

وی در مقایسه روند بازدهی غدیر و شاخص، عنوان کرد:‌ در میان کاهش 30 درصد  بازدهی تجمعی شاخص، سهام غدیر تنها از کاهش 14 درصدی برخوردار شد.

سلیمانی که از شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان هشتمین شرکت از لحاظ ارزش روز سهام نام می برد، از اقدام برخی از سهامداران در فروش قیمت سهام خود به قیمت های نازل به عنوان مساله ای نام برد که منجر به زیان سهامداران حقیقی خواهد شد.

وی از برنامه غدیر برای پذیرش و عرضه سهام شرکتهای آهن و فولاد غدیر، اعتضاد غدیر، توسعه مسیر برق گیلان، واسپاری سپهر پارس در بازار سرمایه خبر داد.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، 66 درصد از سود 45 میلیون ریالی غدیر در پایان سال مالی منتهی به پایان آذر ماه 93، به هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی و 14 درصد دیگر آن به پتروشیمی پارس تعلق دارد.

وی در اشاره به طرح ها و پروژه های غدیر در بازار اولیه،  عنوان کرد: در سال مالی مورد گزارش 38 هزار میلیارد ریال آن در مجموعه غدیر تامین مالی شده است.

سلیمانی بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح های موجود در پتروشیمی را 12 هزار میلیارد  تومان و در بخش صنایع و معادن 8 هزار میلیارد تومان و در بخش ساختمان 30 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در اشاره به نحوه تامین منابع مالی در این مجموعه گفت:‌ 25 درصد از منابع مورد نیاز غدیر از محل صندوق توسعه ملی، 38 درصد آن از محل تسهیلات خارجی، 19 درصد از منابع داخلی شرکت و 9 درصد آن از محل افزایش سرمایه تامین شده است.  این مقام مسوول  در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از نیروگاه بندر عباس، نیروگاه قشم، فولاد نی ریز، فاز دوم کرمانشاه، نیروگاه لامرد، آلومینیم جنوب و نیروگاه ابوموسی به عنوان طرح های مصوب غدیر نام برد.

وی همچنین از طرح های بنزین سازی پالایشگاه تبریز، سیمان سفید شرکت سیمان شرق، طرح کوثر( زیرسقفی) فولاد‌آلیاژی  به عنوان طرح های مورد بهره برداری در شرکت سرمایه‌گذاری نام برد.

سلیمانی از پذیرش بیشتر شرکت های زیر مجوعه در بورس و پذیرش در بازار بورس بین المللی به عنوان برنامه های آتی این شرکت نام برد.

در ادامه این مجمع نیز نسبت به انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی البدل شرکت برای سال مالی منتهی به 30/09/1394 و تعیین حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی شرکت و همچنین تعیین پاداش و حق حضور اعضای هیأت مدیره شرکت  به همراه انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت نیز تصمیم گیری شد .

در پایان نیز با مشارکت سهامداران عمده غدیر  جهت انتخاب اعضای هیأت مدیره اقدام گردید و پس از تصمیم گیری سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (شستان)، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران ، صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها و صندوق های بیمۀ نیروهای مسلح، نمایندگانی را به هیات مدیره سرمایه گذاری غدیر معرفی خواهند نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی